דגשים חשובים להנחיה בזום

שלום לכם וטוב שאתם כאן!
בואו נדבר רגע על הזום שהגיח אל חיינו וכנראה כאן כדי להישאר.

אין ספק שיש לו יתרונות רבים והבולט שבהם הוא כמובן החיסכון בזמן נסיעה וניהול מרחוק. החסרונות – אין מגע ישיר עם הקהל שלך.
כיצד תוכל לדעת מי איתך ומי לא כשלא כולם מדליקים את המצלמות שלהם או משמיעים קול. תמיד הצחיק אותי לראות הופעות סטנדאפ בזום.
כשאין לך פידבק כמו צחוק מתגלגל או אפילו חיוך מול העיניים קשה מאוד להתנהל. אבל היי, אנחנו לא כאן כדי להתבכיין, אלא למצוא את הטוב ביותר שאפשר במצב הנתון.

זוגתי תמיד אומרת לי כשאני מקטר לה על המצב שבו ההרצאות והנחיות האירועים עברו לזום – "זה או זה או שפשוט לא תעשה דבר ולא לעשות דבר הוא בכלל לא אופציה אצלך, אז…". והיא צודקת.
ולכן, עם ההתנסות שלי במערכת השידורים הזו גיבשתי לעצמי את חוקי ה"עשה ואל תעשה" וממה עדיף להימנע ובא לי לחלוק את זה איתכם.

שנתחיל?

אז ככה, ריכזתי עבורכם 5 דגשים חשובים להנחיה בזום.

נתחיל בראשון:

  1. קשר ישיר עם הצופים – העיניים שלנו חייבות להביט על מרכז העדשה של המצלמה על המחשב נייד (כמו מגיש חדשות שקורא מהטלפרומפטר). כמובן שלא עולים מטלפון נייד!
    חשוב – לא להסתכל יותר מידי לצדדים או למטה. השאירו לידכם דף עם נקודות בולטות להרחבה, אך אל תיצמדו אליו! אף אחד לא רוצה לראות בן אדם מדלקם מסרים מבלי להביט אל צופיו.
  1. סאונד "נקי" וברור – הכל קם ונופל בסופו של דבר על העניינים הטכניים ולא משנה מה יהיה התוכן שלכם. אם לא ישמעו אתכם טוב, אז הקהל יאבד מאוד מהר את הקשב ויתפנה לעיסוקיו האחרים.
    יש כאלה שעושים שיתופי מסך לסרטונים או לקבצי שמע אחרים ושוכחים לעשות אופטימיזציה בסימון הריבועים למטה, כך שהסרטון יוצא מסורבל, איטי ועם שמע בעייתי מאוד שמבריח את הצופים. עשו זאת ותמנעו ממבוכה ומהתעסקות מיותרת.
  1. אם בנוסף אליכם, הקהל לא יישאר על MUTE (מצב 'השתק') – זה יצור כאוס מוחלט ורעשים חיצוניים שאף אחד לא רוצה בהם.
    הרעשים יהפכו למטרד וימנעו מאחרים להבין את המסרים שלכם ואפילו לנטוש את האירוע. יש לכם את האפשרות ללחוץ על "השתקת כל המשתתפים" בחלון רשימת המשתתפים ואפילו,
    לסמן באפשרויות, שלכם תהיה הגישה הבלעדית להסיר את ההשתקה.
  1. ערבו את הקהל שלכם, תגרמו לו להיות פעילים ואפילו תשאירו מקום לשאלות בהתחלה, באמצע ובסוף – כך תהיו בשליטה על רמת הקשב במופע שלכם.
    מידי כמה דקות אף תשאלו שאלות במפתיע ואז תגלו מי אתכם ומי לא.
    הרציפות של הדברים שלכם חשובה מאוד ולכן אמרו עוד בהתחלה שיוותר זמן לשאילת שאלות אחרי כל סשן.
    אל תשכחו שכל התערבות קטנה ורועשת יכולה לקטוע את הרצף שלכם ולהסיט את נושא השיחה למקומות אחרים לגמרי.
  1. והדגש האחרון – השתדלו להיות מדויקים ומפוקסים. לטובת העניין, הכינו דף עזר עם המסרים שאיתם אתם רוצים לפתוח ולסיים. אנשים בדר"כ זוכרים את ההתחלה והסיום של הדברים שלכם.
    ככה אנחנו בני האדם. אל תשכחו שגם רמת הקשב הולכת ופוחתת ככל שעובר הזמן. אם לא תיצרו עניין, לא תקבלו עניין מהצד השני.

וזכרו! משפטים ארוכים ומסורבלים גורמים לבזבוז זמן יקר ולאיבוד עניין במתרחש.
עשו מאמץ לקצר את הדברים והשקיעו מאמץ בעיקר. דברים נוספים שאין חובה לומר – יישלחו במסמך נלווה בצ'אט או לכתובות המייל של המשתתפים.

מאמרים

תפקיד המנחה באירוע

דמיינו רגע תמונה בראשכם – משחק כדורגל מול עשרות אלפי צופים. השחקנים מכדררים ומחליפים מסירות ביניהם.אתם, צופים באותו משחק בטלוויזיה והפעם, בלי לשמוע את השדרן

למאמר »

סוגי הנחיות

נתחיל בשאלה החשובה – היכן זקוקים למנחה? ובכן, זה מתחיל מאירוע הוקרה או חגיגות יום הולדת, ממשיך דרך הנחיית פאנלים מקצועיים וטקסים ממלכתיים ועד לאירועי

למאמר »
דילוג לתוכן